Thursday, September 9, 2010

Persiapan Raya :)

Salam semua....pejam celik pejam celik esok sudah menjelang hari raya..menjelang Syawal...bermakna sudah sebulan kita berpuasa meninggalkan bulan Ramadhan yang barakah..dapatkah kita semua merasai lagi kemanisan bulan ramadhan pada tahun hadapan??hanya ALLAH yang maha mengetahui...ermm..kowang puasa cukup tak??teringat dulu2x..kalau tak cukup tak boleh raya..huhuhu...sekarang ni keluargaku semua tengah membuat persiapan raya..menganyam ketupat, membuat rendang,sambal sotong, sambal udang, kari daging, serunding, kek...hurmm..sodapnya...x sabar nak tunggu berbuka..huhu..aku tolong sikit2x je..huhu..disebabkan aku x pandai bab memasak nie..huhu...jadi aku tolong tengok n tolong makan je laa...hihihi..petang nanti..sepupuku bersama2x berbuka puasa seperti kebiasaan setiap kali ramadhan yang terakhir..kami berkumpul dan berbuka bersama..heheh..k la tapi dalam kemeriah menyambut Syawal..jangan lupa kepada orang yang telah tiada didunia dan juga kepada fakir miskin dan anak-anak yatim..semoga semuanya tepelihara di bawah lemabayun Illahi..Salam Petang Raya semuaaa...terima la lirik lagu Menjelang Hari Raya..Dj Dave kowt yang nyanyi :)

Menjelang hari raya
Berakhirnya puasa
Bergema takbir senja
Menyambut syawal tiba

Suasana riang ria
Terlihat sini sana
Menyeri malam raya
Terhias indah rupa

( korus )
Oh... cantik berseri-seri
Tua dan muda berpakaian serba baru
Oh... sungguh meriahnya
Miskin kaya pun turut bergembira

Selamat hari raya
Aidil fitri mulia
Semoga berbahagia
Hidup aman sentosa

( ulang dari mula )

p/s : kepada yang pulang ke kampung...Berhati-hati di Jalan Raya :) pesanan ikhlas dari Ayie Chaiyok :)

No comments:

Live Love Hope DreAm wiTh You

Daisypath Anniversary tickers

AKu adaLah Aku

AKu adaLah Aku