Friday, May 8, 2009

KonVoKesyeN

salam sume..lama x update blog coz bz ngn final exam..adeihhh susah jugak sem ni nyer test..tapi insyallah..janji kite dah wat terbaik untuk diri sendiri..usaha tu penting..kalau x ada usaha mesti x dapt buatnyer exam gtue..hehehehe..ni bukan nak citer pasal exam..nak citer pasal konvo aku...Konvo yang ditunggu2x selama setahun..dah la setahun..dugaan bnyk nak pergi konvo tue..hehe..antaranya..pada majlis 1,septutnya aku konvo,pastu ade exam lak..adeihh..terpakse pegy poly tukar majlis ke 2..asib baek boleh..alhamdullilah..pegy jugak..alkisah nyer begini


citer sbelum hari konvo- aku sbenarnya dalam mode exam..huhu..selasa tu ade paper Data structure yang sungguh menggerunkan..tapi buat jer..habis jawab pukul 4.45ptg..terus keluar n pack barang, tggu kiki..sb die pun konvo ngn aku aku gak..betolak kol 5 ptg n then sampai melak kol 7 petang..pergh penat siot..hhehee..

mase pagi konvo- dengan semangat aku pegy ngn pamily aku kol 6.30 pagi..sbb bnyka aku amik lagi sebab x pegy raptai..(ade exam)..pagi tu aku tggu kiki x smpai2x..adeihh..aku pergi lah Jabtan perdagangan amik jubah..die kasi jubah XL..gile besar..haha..amik jer la..pastu ngn x iron..berkedut2x(ade aku kisah)..hahahha..pastu pegi jabtan aku elektrik amik kupon masuk ibu bapa..pas je bagi parents aku kupon..aku pegy balik jabatn untuk barisan masuk ke dewan..kiki baru nak test jubah..hehehe..aku ngn asfa masuk dulu..ni lagu satu kes..aku x tau kedudukan aku dalam barisan..hehehe..last2x setel gak la..yelahh budak lain sume aku x knal..sbb dowang dah konvo majlis 1...lagi satu aku lupe amik medal AKJ..hehehe..rugi siott tak pkai..

mase masuk dewan- masuk je dewan..perghh rase lain mcm..haha..ade kuasa dah masuk bile pakai jubah konvo nie..aku duk barisan kedua depan..masuk jer cari parents aku..x nampak sebab ramai..hehehe..n then duduk ikot susunan..pastu mule pulak istiadat konvo..perakan masuk dif2x terhormat..hhehe..lambat seh jalan nyer..mcm pengantinn..heheh..kemudian sesi ucapan perasmian..lepas tu baru amik sijil konvo kat pentas..hehe..aku negok je budak2x ni amik mcm mana..sbb aku x pegy raptai x tau..pastu aku kire graduan nombor belas2x lak yg amik..kire awal..hahaha..DTK power ahhh..sampai jer barisan aku..bangun..tiber ternmapk parents aku duk tepi skali..hehe..giliran aku naik pentas..dengan bangganyer..nama aku diumumkan..haha..bnyk step tu..nak amik gmbr mase atas tu ade 3 kali step..hehe..mase kat atas tu..kaki aku kejang tetiber..hehe..tapix apae2x pun..hehehe..pas amik tu lega..n then tggu la smapi graduan last amik..Tahun ni anugerah pengarah politeknik..dak mekanikal pegangg..hehe..lagi satu..tahniah kepad kalsum@acom sebab dapat anugerah pelajar tebaik jabatn elektrik...habis jer sume..graduan keluar..

Keluar dewan--keluar je dewan semestinya cari akak aku n adik aku..erm kakak aku kembar x datang sbb diorg keje..x dapt cuti..uiks ramai siot org..susah nak carik..aku call je adik aku..kat toilet..hehhe..pastu jumpe jer dowang,dapat bunga carnation..hehehe..parents aku kasi..akak aku kasi gak..tggu la parents kuar n then cium tangan dowang..tangan yang membesarkan aku smapai aku meraih diploma dengn cemerlang..alhamdulilah..pastu sesi bergambar..hehehe..pastu aku nak pi tuntut medal AKJ tue..hehe..carik lecturer adeihh penat..aku gi pulang jubah n amik sijil ORI diploma aku..pastu baru jumpe lecturer vyg pegang medal tue..hehe..baru lah lengkap..hehehe..amik gmbr lagik dengan medal tu..tapi x pkai la jubah..sbb dah pulang..aku balik awal..sbb nak balik batu pahat..keesokan harinya ade paper..hahah...lom baca lagik..

nak jadik citer..aku mintak tolong abah aku hantar gi BP..sebab nak angkut barang2x aku skali..motor diletakkan diumah..hehehe..abah aku on jer..thanks abah..pastu gerak kol 5.30..sempat tido..penat beb..smpai2x jer aku duk rehat dulu..selak2x nota untuk paper esk..hehehe..tapi kejap jer..ngantok la pulak..asib baik test kol 2.30 ptg..aku tido kol 12..bagun kol 3..hehehe..pastu baca la sampai tepu..time exam..ade dapat buat..ade yag pening lalat..hehehe..yang penting aku dah konvo n dah haabis final exam sem 2 yg sungguh menyakitkan...hahahahaha..alhamdulilah....n aku nak kemas ni..nak pindah .

P/S: nak tambah sikit ni..kawan-kawan aku..pen yani n anis..masuk surat khabar kosmo mase konvo aritu..kire glamer la tuee..hahahaha...ni keratan dier...


No comments:

Live Love Hope DreAm wiTh You

Daisypath Anniversary tickers

AKu adaLah Aku

AKu adaLah Aku